- Termeni si conditii
- Politica de confidentialitate
- Politica de cookie-uri
- Platforma SOL
- Contact Auto.ro
- © 2024 Auto.ro
Pentru a deveni conducator auto trebuie sa te pregatesti atat teoretic, cat si practic. In aceasta rubrica incercam sa oferim cateva explicatii ale semnelor de circulatie uzuale, precum si cateva sugestii de conduita la intalnirea acestora.
Este amplasat la cel mult 200 m de o curba la stanga. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
Este amplasate la cel mult 200 m de o curba la dreapta. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
Indicatorul din imagine se instaleaza atunci cand urmeaza o succesiune de curbe, daca distanta dintre acestea e mai mica de 250 m. Se amplaseaza la 100-200 m inaintea primei curbe. Aceste indicatoare pot fi insotite si de panouri aditionale, pe care este specificata distanta pana la terminarea sectorului de drum periculos, daca lungimea acestuia depaseste 1000 m. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
Indicatorul din imagine se instaleaza atunci cand urmeaza o succesiune de curbe, daca distanta dintre acestea e mai mica de 250 m. Se amplaseaza la 100-200 m inaintea primei curbe. Aceste indicatoare pot fi insotite si de panouri aditionale, pe care este specificata distanta pana la terminarea sectorului de drum periculos, daca lungimea acestuia depaseste 1000 m. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
Acest indicator se monteaza in curbe cu raze mai mici de 100 m, sensul sagetilor indicand sensul virajului. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curba, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) fiind interzise.
Se instaleaza cate 5 astfel de panouri in curbe cu raze mai mici de 100 m sau in curbe periculoase precedate de aliniamente mai lungi de 1000 m. Sunt amplasate in zona exterioara a curbelor, varful sagetilor indicand sensul virajului.
Indicatorul alaturat se amplaseaza la 100-200 m de inceputul sectorului de drum, cand panta depaseste 7%. Conducatorul auto nu este obligat sa reduca viteza, dar nu are voie sa stationeze pe toata lungimea pantei. Daca, in varful pantei, vizibilitatea este redusa sub 50 m, toate manevrele sunt interzise. Daca drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea a doua vehicule unul pe langa celalalt, are prioritate cel care urca fata de cel care coboara.
Se instaleaza la 100-200 m de inceputul sectorului de drum, cand panta depaseste 7%. Conducatorul auto nu este obligat sa reduca viteza, dar toate manevrele sunt interzise. Daca drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea a doua vehicule unul pe langa celalalt, avand prioritate cel care urca fata de cel care coboara.
Indicatoarele din imaginile alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe ambele parti cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat. In acest caz toate manevrele sunt interzise (inclusiv depasirea) .
Indicatoarele din imaginile alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe partea dreapta cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat. In acest caz toate manevrele sunt interzise (inclusiv depasirea) .
Indicatoarele din imaginile alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe partea stanga cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat. In acest caz toate manevrele sunt interzise (inclusiv depasirea) .
La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa pastreza o distanta de siguranta fata de vehiculul care se deplaseaza in fata sa. Se amplaseaza pe drumurile publice pe care traficul este intens.
Indicatorul din imagine se gaseste la 50-200 m de intrarea in tunel. In tunel, conducatorul auto este obligat se reduca viteza si toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
Se amplaseaza la 100-200 m de podul mobil. Daca podul este ridicat, oprirea este obligatorie. Pe pod, conducatorul auto este obligat se reduca viteza si sunt interzise toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea).
Se amplaseaza la 100-200 m de chei sau mal abrupt pentru a atentiona conducatorul auto ca, pe directia inainte, drumul se termina deasupra cheiului sau malului abrupt.
Acest panou se amplaseaza la 50-200 m de locul periculos. Daca lungimea sectorului de drum depaseste 0,3 km, indicatorul este insotit de un panou aditional pe care este specificata lungimea sectorului de drum cu denivelari. La intalnirea acestui indicator conducatorii auto sunt obligati sa reduca viteza.
Se afla montat la 100-200 m de sectorul periculos. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, sa circule cu atentie sporita, sa nu bruscheze volanul si comenzile autovehiculului, si sa evite folosirea franelor.
Se amplaseaza la 100-200 m de sectorul de drum periculos. Poate fi insotit de indicatorul Interzis autovehiculelor de a circula fara a mentine intre ele un interval de cel putin ? m, deoarece exista riscul ca pietrisul de pe partea carosabila sa fie aruncata de rotile vehiculului catre ceilalti participanti la trafic. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa pastreze o distanta fata de vehiculul care circula in fata sa
Este instalat la 100-200 m de locul periculos. Poate fi insotit de un panou aditional pe care este inscriptionata lungimea sectorului de drum periculos, daca acesta depaseste 300 m. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.
Se instaleaza la 50-200 m de o trecere de pietoni, pe drumurile intens circulate, pe sectoarele de drum unde vizibilitatea este redusa sau in afara localitatilor. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita. Acest indicator nu se instaleaza cand locul amplasarii sale coincide cu locul amplasarii indicatorului Copii.
Conducatorii auto intalnesc acest indicator pe sectoarele de drum frecvent circulate de copii (aflate in imediata apropiere a gradinitelor, scolilor si a locurilor de joaca). Conducatorul este obligat sa reduca viteza sub 30 km/h in intervalul 7-22 si sa circule cu atentie sporita.
Se amplaseaza la 100-200 m de locul in care drumul public se intersecteaza cu o pista pentru biciclisti. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza.
Acest indicator se monteaza la 100-200 m de sectorul de drum periculos, unde exista riscul ca animalele sa traverseze sau sa circule pe drumul public. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.
Acest indicator se monteaza la 100-200 m de sectorul de drum periculos, unde exista riscul ca animalele sa traverseze sau sa circule pe drumul public. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.
Indicatorul triunghiular din imagine se instaleaza la 20-200 m de sectorul de drum pe care se executa lucrari. Fondul de culoare galbena semnifica caracterul temporar al lucrarii. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza.
Indicatorul se instaleaza la 30-200 m de locul in care se afla semaforul, daca se considera ca prezenta semaforului ar putea surprinde conducatorii auto.
Se amplaseaza pe drumurile publice ce trec pe sub culoarele aeriene din apropierea aeroporturilor, pentru a atentiona conducatorul auto de zgomotul puternic sau de zborurile la joasa inaltime a avioanelor.
Acest indicator este amplaseaza in locurile unde exista frecvent curenti puternici de aer care pot afecta circulatia rutiera. Conducatorii auto trebuie sa fie atenti la trecerea pe langa un autovehicul cu gabarit mare deoarece se poate forma fenomenul de absorbtie.
Indicatorul din imagine este intalnit la iesirea de pe un drum public cu sens unic. Are rolul de a atentiona conducatorul auto ca pe sectorul de drum urmator se va circula in ambele sensuri.
Se amplaseaza cu 50-200 m inaintea locului periculos, in orice situatie periculoasa care nu este prevazuta cu un indicator de avertizare specific. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.
Este amplasat numai in afara localitatilor, la 50-200 m inaintea unei intersectii nedirijate de drumuri din aceeasi categorie.
Se instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.
Se instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.
Se instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.
Se instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.
Se instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.
Se amplaseaza cu 50-200 m inaintea intersectiilor cu sens giratoriu. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza.
Se amplaseaza la 50 m (in oras)/ 150 m (in afara localitatilor) inainte de trecerea la nivel cu o cale ferata cu bariere sau semibariere. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza la intalnirea acestui indicator. In oras, amplasarea indicatorului se va face pe acelasi stalp cu panoul suplimentar cu o dunga rosie oblica, iar in afara orasului pe panoul suplimentar cu trei dungi rosii oblice.
Indicatorul din imaginea alaturata se amplaseaza la 50 m (in oras) / 150 m (in afara localitatilor) inainte de trecerea la nivel cu o cale ferata fara bariere. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa opreasca, inainte de a traversa calea ferata, pentru a se asigura.
Se amplaseaza cu 50-200 m inaintea intersectiilor in care tramvaiele urmeaza sa vireze la dreapta ori la stanga. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa acorde prioritate tramvaiului.
Este amplasat pentru a atentiona conducatorul de vehicul care il intalneste, ca drumul poate fi traversat de masini si utilaje agricole. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.
Se amplaseaza pe drumurile publice ce ofera posibilitatea conducatorilor auto de a executa manevra de intoarcere. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza.
Indicatorul alaturat avertiza conducatorul de vehicul ca obstacolul intalnit se va ocoli pe partea stanga.
Indicatorul alaturat avertiza conducatorul de vehicul ca obstacolul intalnit se va ocoli pe partea dreapta.
Avertizeaza conducatorul de vehicul ca va intalni obstacole pe drumul public, atat pe partea drapta, cat si pe partea stanga, iar circulatia se va face prin mijloc.
Este montat inaintea trecerii la nivel cu calea ferata. Primul panou (cel cu trei dungi) se monteaza la 150 m de calea ferata, al doilea (cel cu doua benzi) - la 100 m, iar ultimul (cel cu o singura banda) - la 50 m de calea ferata. La intalnirea indicatorului cu trei benzi, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza. La intalnirea ultimului indicator, cel cu o singura banda, conducatorul auto nu mai are voie sa execute nicio manevra (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea). In oras, din cauza conditiilor de trafic, nu se instaleaza decat cel de-al treilea panou.
Panourile din imagine se monteaza la 300 m (primul panou), 200 m (al doilea panou) si la 100 m (al treilea panou) de urmatoare bifurcatie de pe o autostrada.
Amplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariere indicatoarele obliga conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie niciun tren.
Amplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariere indicatoarele obliga conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie niciun tren.
Amplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariere indicatoarele obliga conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie niciun tren.
Amplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariere indicatoarele obliga conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie niciun tren.
Daca deja ai citit Legislatia Rutiera si vrei sa faci chestionare auto 2012 si 2013 poti sa incepi chiar acum alegand un chestionar din cele pregatite de noi:
Pentru a face cel putin 22 de raspunsuri corecte la fiecare chestionar iti recomandam sa inveti mai intai Legislatia Rutiera.
Daca doresti sa te familiarizezi cu Legislatia Rutiera, poti descoperi intrebarile din chestionare grupate pe categorii: