- Termeni si conditii
- Politica de confidentialitate
- Politica de cookie-uri
- Platforma SOL
- Contact Auto.ro
- © 2024 Auto.ro
Examenul auto este compus din doua parti: una teoretica (test grila) si una practica (traseul).
Testul auto (Sala)
Prima proba a examenului auto, consta in sustinerea unei probe teoretice, cunoscuta si sub denumirea de sala. Testul auto consta dintr-un chestionar auto de 26 de intrebari grila cu varianta multipla de raspuns (o intrebare poate avea una, doua sau trei variante de raspuns). Pentru a promova acest examen trebuie sa acumulati minim 22 de puncte din cele 26.
Intrebarile din chestionarul auto sunt din Codul Rutier actual si din Regulamentul de aplicare a Codului Rutier. Chestionare in conformitate cu legislatia auto in vigoare gasiti si pe site-ul nostru, respectand structura si stilul intrebarilor care se dau la examenul auto.
ATENTIE! Proba teoretica s-a schimbat de la 1 octombrie 2008. Noutatea cea mai vizibila la proba teoretica o reprezinta sustinerea examenului auto pe calculator, si nu pe hartie asa cum era pana acum. In plus in examenul pentru categoriile A si B s-au introdus intrebarile din mecanica.
Pregatirea in vederea promovarii acestui test presupune:
- citirea legislatiei rutiere: Codul rutier (Ordonanta de urgenta nr. 195/12) si Regulamentul de aplicare a ordonantei de urgenta.
- rezolvarea chestionarelor auto
- participarea la cursurile de pregatire practica ale scolii dvs. de soferi
Proba practica (Traseul)
Odata promovata proba teoretica, urmeaza sa sustineti proba practica, adica traseul auto.
Pentru categoria B:
La acesta proba veti fi asistat de un politist (care va sta pe locul din dreapta) si pentru corectitudinea examenului, in spatele vostru va sta un alt elev.
Examenul auto – proba practica consta in parcurgerea unui traseu si efectuarea unor manevre in trafic (la cererea examinatorului). Odata ce ajungeti la volan, trebuie sa incepeti pregatirea de plecare: reglarea scaunului in functie de pedala de ambreiaj, reglarea oglinzilor si punerea centurii. Apoi cand politistul va zice ca puteti pleca porniti motorul, trageti frana de mana, bagati masina in viteza si plecati de pe loc.
In timpul examenului mare atentie la:
Pe parcursul traseului fiti atenti: sa pastrati banda; atunci cand schimbati banda sau directia de mers semnalizati; aveti mare grija in a acorda prioritatii (aceastea este una din greselile cele mai frecvente ale elevilor).
Exceptand manevrele de mers spre stanga/dreapta clasice, politistul rutier va mai poate cere sa executati una din urmatoarele manevre: mersul inapoi, parcarea cu fata, parcarea laterala, gararea (parcarea cu spatele), plecarea din rampa sau intoarcerea din 3 miscari.
Tips&Tricks pentru promovarea examenului auto:
- nu lipsiti de la cursurile de pregatire practica
- daca va simtiti nesiguri pe abilitatile voastre de condus luati cateva ore suplimentare de condus
- inainte de examen dormiti bine
- pe parcursul examenului pastrativa calmul si fiti foarte atent la ce va spune politistul examinator
- chiar de ati facut o mica grseala in trafic continuati cu fruntea sus. Pentru schimbarea gresita a vitezei sau pentru ca va "moare" motorul nu va poate pica, daca demonstrati ca a fost o simpla eroare si in rest merge totul bine.
Daca reusiti sa convingeti politistul rutier ca stiti sa va descurcati in trafic si nu constituiri un pericol public permisul este al dumneavoastra.
Daca deja ai citit Legislatia Rutiera si vrei sa faci chestionare auto 2012 si 2013 poti sa incepi chiar acum alegand un chestionar din cele pregatite de noi:
Pentru a face cel putin 22 de raspunsuri corecte la fiecare chestionar iti recomandam sa inveti mai intai Legislatia Rutiera.
Daca doresti sa te familiarizezi cu Legislatia Rutiera, poti descoperi intrebarile din chestionare grupate pe categorii: