Pornirea din rampa

Incarcare video player...
3.7 din 5 (215 voturi)
182261 afisari

Pornirea in rampa: una din probele de examen auto care pune mari

probleme viitorilor soferi. Dupa mai multe exersari ale manevrei ar

trebui sa abordati mult mai usor aceasta proba. Va vom prezenta pasii

necesari in realizarea unei plecari in rampa corecte.

E bine sa luati in serios aceasta manevra, nu doar pentru examenul auto, ci mai ales pentru a fii pregatiti in trafic, dupa ce obtineti permisul. Ca sofer cu acte in regula va veti lovi de multe situatii in care e vital sa stiti sa folositi frana de mana.

Inainte de a efectua plecarea din rampa va asigurati ca puteti pleca si semnalizati intentia de plecare. Apoi apasati ambreiajul si introduceti maneta in treapta intai. Veti face o pornire de pe loc cu ambreiajul putin mai lung si eliberarea treptata a franei de ajutor, astfel incat masina sa nu plece inapoi. Atunci cand masina s-a pus in miscare frana de mana trebuie sa fie complet coborata.

Comentarii

  • 10 dec. 2012 | 10:19 Gabriel

    Cel mai simplu e cu o masina cu cutie automata de viteze :))) si nu iti moare nici motorul ;)

  • 10 dec. 2012 | 6:11 MQTQoNfGnNU

    It's great to read somteinhg that's both enjoyable and provides pragmatisdc solutions.

  • 23 feb. 2012 | 12:08 vlad

    cel mai usor faci pornirea din rampa cu un motor diesel

  • 7 ian. 2012 | 11:34 dorina

    si eu am invatat si o fac plecarea din rampa. Trebuie sa simti motorul doar cu ambreajul e cel mai corect ii gasesti punctul in care pleaca singura ininte de a da drumul la frana de picior .Sunt incepatoare dar niciodata nu mi-a murit motorul .

  • 30 nov. 2010 | 4:04 ioana

    eu am invatat de la instructorul meu cum trebuie sa urci in rampa aicea in germania si am invatat incercind numai de 2 ori si acuma nu mai am probleme cu conducerea sau urcarea in rampa .Va explic eu cum sa faceti dar incercati si vezi vedea ca am dreptate se urca panta se opreste masina in panta se trage frina de mina se apasa ambreiajul pina la fundul masinii se ridica incet piciorul de pe ambreiajdar in acelasmoment se accelereaza pina cind acul torometrului este la nr.20 -25 si masina se ridica planul sau botul masini in sus si atunci se lasa frina de mina in jos si se accelereaza .Incercati si veti vedea ca motorul masini nu se va opri .SUCCES LA TOTII

  • 24 aug. 2010 | 3:18 niko

    si mie imi este frica la aceasta proba

  • 11 aug. 2010 | 11:27 adina

    si eu fac scoala si pe mine instructorul m-a invatat plecarea din rampa asa:accelerezi pana la 2 mii,slabesti putin ambreiajul,pana se lasa masina de spate,accelerezi pana la 1500 ,dai usor drumul la ambreiaj si eliberezi frana de mana.mie mi se pare super usor dar sa vad la examen ce se intampla...Multa bafta tuturor

  • 7 mai 2010 | 4:41 instructor auto

    cea mai buna pornire din rampa e cea cu frana de ajutor care nu e deloc dificila dar necesita exercitii

  • 7 mai 2010 | 4:39 instructor auto

    in momentul in care esti intr-adevar stapan pe ambreiaj si pe gabaritul masinii abia atunci poti spune ca o conduci

  • 22 mar. 2010 | 5:53 bogdan

    plecarea din rampa si eu am invatat-o cu ambreiaju si frana de picior..pana tremura masina si dai drumu la frana si ajuti cu accelerati..nu are qm sa iti moara motoru

  • 14 mar. 2010 | 10:39 Luck

    e voie la examen cu metoda asta? aceasta este cea mai usoara metoda, un mai complicata ar fi sa tii frana si ambreajul, eliberezi ambreajul pana tremura masina, atunci lasi frana si accelerezi ridicand usor ambreajul si gata(din pacate multi elevi au probleme la metoda asta de pornire din panta)

  • 13 feb. 2010 | 5:08 tavy

    care rampa? :))

  • 31 ian. 2010 | 5:19 Buhan Alexandru

    Foarte utila aceasta manevra de porinire din rampa pentru un incepator.

  • 22 ian. 2010 | 11:33 ela

    Sunt foarte bune aceste filmulete si educative. Eu am picat la traseu nu am putut pleca in rampa cu toate ca eram sigura ca pot.,pe mine m-a invatat instructorul sa nu slabesc ambreajul de tot pana urc toata rampa ca altfel moare motorul si asa am patit la ex .am incercat se 3 ori si imi murea motorul fiindca slabeam de tot ambreajul.

Adauga un comentariu